سرخط خبرها

دانلود پایان نامه:تعیین جهت انتقال و میزان خطادر انتقال دوسویه مهارت پرتاب دارت

دانلود پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.A» رشته تربیت بدنی

گرایش رفتار حرکتی

موضوع:
تعیین جهت انتقال و میزان خطادر انتقال دوسویه مهارت پرتاب دارت

چکیده

تحقیقی حاضر با هدف تعیین جهت بیشترین انتقال و میزان خطا در انتقال دوسویه مهارت پرتاب دارت انجام گرقت، در این تحقیقی انتقال دوسویه براساسی متغیرهای امتیاز کسب شده، خطای متغیر، مقدار خطای سوگیری، تغییر پذیری کلی و میانگین خطای شعاعی مورد بررسی قرار گرفت. بدین منظور ۴۴ نقر از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران که همگی راست دست و بدون تجربه قبلی در مهارت پرتاب دارت بودند، انتخاب شدند و پس از آموزش طرز صحیح پرتاب دارت به روش تصادفی با جانشین در دو گروه غیر برتر و گروه برتر تقسیم شدند. که در آن گروه غیر برتر (چپ تمرین) با دست غیر برتر تمرین کردند و گروه برتر (راست تمرین) برعکس گروه غیر برتر، با دست برتر تمرین کردند. آزمودنی ها در پیش آزمون، ابتدا با هریک از دستهای خود ۱۰ پرتاب به سمت هدف انجام دادند، وسپس در مرحله اکتساب هر کدام از آزمودنیها با توجه به گروه بندیشان، با دست برتر یا غیر برتر به مدت ۶ جلسه و در هر جلسه ۵ بلوک ۱۰ کوششی و در مجموع ۳۰۰ کوشش را اجرا کردند، و در نهایت بعد از ۲۴ ساعت از آنها آزمون انتقال به عمل آمد که به طور دقیق مشابه مرحله پیش آزمون بود. داده های آزمون با استفاده از روش تحلیل واریانس چند متغیرها، آزمون تی-استیودنت و تحلیل رگرسیون چند متغیره تحلیل گردید. نتایج نشان داد که گروه ها در پیش آزمون تقاوتی با هم نداشتند. نتایج تحلیل واریانس چند متغیره برای تعیین جهت بیشترین انتقال و تفاوت بین دو گروه تشان داد که انتقال بیشتری از دست غیر برتر به دست برتر نسبت به عکس آن صورت گرفته است. نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیری با استفاده از روش Enter و جدول ضرایب پیش بین نشان داد که میانگین خطای شعاعی تنها متغیری است که متغیر ملاک تحقیقی (امتیاز کسب شده) را پیش ببینی می کند.

کلمات کلیدی: انتقال دوسویه، خطای متغیر، مقدار خطای سوگیری، تغییر پذیری کلی، میانگین خطائی شعاعی، دست برتر، دست غیر برتر۔

 

تعداد صفحات : ۹۹ صفحه بصورت کامل

  • فصل اول
  • مقدمه
  • بیان مسأله
  • اهمیت و ضرورت تحقیق
  • اهداف تحقیق
  • هدف کلی اهداف اختصاصی
  • فرضیه های تحقیق
  • پیش قرض های تحقیق
  • محدودیتهای تحقیق
  • قلمرو تحقیق
  • متغیرهای تحقیقی
  • الف) متغیر مستقل
  • ب) متغیر وابسته
  • تعریف واژه ها و اصطلاحات
  • فصل دوم
  • بخش اول: مبانی نظری انتقال دو سویه و سنجش خطا
  •  الف) مبانی نظری انتقال دوسویه
  • انتقال یادگیری
  • انتقال مثبت
  • چرا انتقال مثبت رخ می دهد؟
  • انتقال منفی
  • موقعیتهای انتقال منفی
  • چرا انتقال منقی رحمی دهد؟
  • انتقال خنثی (صفر)
  • انتقال نزدیک
  • انتقال دور
  • نظریه های انتقال
  • نظریه ملکات ذهنی
  • نظریه عناصر همانند
  • نظریه تعمیم
  • نظریه گشتالت
  • یادگیری انتقال و تعمیم
  • انتقال وشیاهات
  •  اساس فیزیولوژی انتقال
  •  انتقال دوسویه
  • ملاک آزمایشی در انتقال دوسویه
  • انتقال دوسویه متقارن
  • متقارن بودن در برابر نامتقارن بودن در انتقال دوسویه
  • چرا انتقال دوسویه اتفاق می افتد؟
  •  توضیح شناختی انتقال دو سویه
  • توضیح کنترلی انتقال دوسویه
  •  توضیح شناختی حرکتی انتقال دوسویه
  •  اهمیت انتقال دوسویه
  •  ضرورت آموزشی انتقال دوسویه
  •  عوامل موتر در برتری یک اندام
  • ب سنجش خطا
  • سنجش خطای هدف در عملی یک بعدی
  • خطای ثابت
  • خطای متغیر
  • تفاوت بین خطای متغیر و خطای ثابت
  • تغییر پذیری کلی
  • تقسیر تغییر پذیری کلی
  • خطائی مطلق
  • خطای مطلق در برابر تغییر پذیری کلی
  • محاسبه خطای ثابت مطلق
  • سنجش خطای هدف در عملی دو بعدی
  • خطائی شعاعی
  • سوگیری و همسانی در موقعیتهای دو بعدی
  • سوگیری
  • همسانی
  • بخش دوم: پیشینه تحقیق
  • جمع بندی نتایج پیشینه تحقیق
  • قصل سوم
  • شرح روشها و فنون اجرای طرح (جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات
  • نوع و روش تحقیق
  • جامعه آماری
  • متغیرهای تحقیق
  • الف) متغیر مستقل
  • ب) متغیر وابسته
  • ابزار اندازه گیری
  • روش اجرا و
  • جمع آوری داده ها
  • روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
  • فصل چهارم 
  • اقت آزمودنی ها
  • توصیف آماری داده های تحقیق
  • مقایسه پیش آزمون ها
  • آزمون فرضیه های تحقیق
  • فرضیه اول
  • قرضیه دوم
  • قرضیه سوم
  • تحلیل رگرسیون چند متغیره
  • خلاصه تحقیق
  • بحث و نتیجه گیری
  • پیشنهادهای تحقیق
  • پیشنهادات کاربردی
  • پیشنهادات پژوهش
  •  منابع
  • فهرست جداول
  • جدول ۱-۳) شمای کلی آزمون برای گروه دست برتر و دست غیر برتر
  • جدول ۱-۴) توصیف گروه های تحقیق بر اساسی تعداد و میانگین سن و قد آزمودنی ها
  • جدول ۲-۴) نتایج تی-استیودنت مستقل برای مقایسه پیش آزمون ها
  • جدول ۳-۴ ) نتایج آزمون تی – استیودنت وابسته برای گروه غیر برتر
  • جدول ۴-۴) نتایج نتایج آزمون تی – استیودنت وابسته برای گروه برتر
  • جدول ۵-۴ ) نتایج آزمون تحلیل واریانسی چند متغیره برای مقایسه بین دو گروه
  •  جدول ۶-۴) آزمون لوین برای برابری واریانسها
  • جدول۷- ۴) آرمون اثرات بین گروهی
  • جدول ۸ -۴) تحلیل واریانیس (متغیر ملاک : امتیاز)
  • جدول ۹-۴ا ضرایب متغیرهای پیش بین
  • فهرست شکل ها
  • شکلی ۱-۳) ارتفاع مرکز سیبل از سطح زمین وقاصله طولی مناسب برای پرتاب دارت
  • شکل ۲-۳) طرز صحیح گرفتن دارات و نحوه استقرار پاها در پشت خط پرتاب
  • شکلی ۳-۳) اصول مکانیکی مناسبی که آزمودنی ها بر اساسی آن پرتاب کردند
  • شکلی ۴-۳) نمونه ای از خروجی برنامه رایانه ای برای پیشی آزمون و آزمون انتقال

برای تهیه و دانلود فوری پایان نامه از طریق زیر اقدام کنید

30000 تومان – خرید

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *